... och julfint på jobbet

Titta, vilken fin gran vi har i matsalen!

image381

Och i biblioteket har vi "julkalender" - med en fråga varje dag som eleverna får svara på. Bland dem som svarar rätt drar vi en vinnare som får komma och välja en julklapp. Naturligtvis finns det böcker i en del av paketen men även annat (fråga mig inte vad, det är kollegan som inhandlat och paketerat, I have no idea). Apropå julklappar så har vi fått veta att det finns en del pengar kvar att handla för på årets budget - trevlig "present"! De fryser dock inne om de inte används innan nyår - så idag satt jag och beställde CD-böcker och annat för glatta livet. Ingen dum sysselsättning... :)

Jag har fortfarande inte lyckats ta mig in på hemslöjden - igår var jag hyfsat snabb iväg från jobbet, men vad hjälpte det? De stänger redan kl 16!! Snopet, jag var där fem över. Men skam den som ger sig, på torsdagarna har de öppet ända till 18, så imorgon kan det inte gå fel. Hoppas jag.

Imorgon kväll är jag hembjuden till en kollega - ska bli kul! Tar väl med mig några av mina konstiga biskvier... :)
Och på fredag kväll har vi julfest på jobbet - denna gång är även äkta hälfter inviterade. På anmälningslistan står kollegorna uppräknade - "med partner", "med partner", "med partner"... ja, ni fattar. Ett tag var jag inne på att göra ett tillägg efter mitt namn också - "söker partner". Fast jag besinnade mig. En av ledarna på skolan har dock lovat fixa bordskavaljer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0