Soluppgång

Hm... jag får lite dåligt samvete som bara gnäller och gnäller på vädret. Det är ju faktiskt inte bara regn här - soluppgången imorse får motbevisa mina senaste inlägg:

image401

                

Men i ärlighetens namn försvann solen sen in bakom molnen igen...
Jag gick på promenad, och konstaterade att snön smälter undan i raskt tempo:

   

Ovan: Dolstadåsen (med TV-tornet), och Kulstad skole.
Nedan: Titta, det finns fler som kör Lada! (fast den verkar inte ha rört sig ur fläcken på hela hösten...). Vi har en Lada på Holmön, årsmodell 1987, och i hyfsat skick (tack vare en bilmekaniker vi känner). Fast att ratta den är som att köra traktor, servostyrning var nog ett okänd begrepp när den tillverkades...
Längst till höger: OK, bilden är suddig så det syns nästan inte - men t.o.m. Elkem Aluminium har julpyntat, det står en gran uppe på cementtornet!

                   

Julklappsinköpen är härmed (nästan) avslutade, men jag har vänt upp och ned på lägenheten för att hitta tejp nu när jag ska slå in paketen. Gav upp och satte mig vid datorn istället. Var tror ni tejprullen står? Ungefär en decimeter från min vänstra hand - och först nu får jag syn på den. Aaaagh!

Ja ja - då får jag väl sätta igång med paketinslagningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0