Vad är det som går och går...

... jo, en envis svenska på väg till jobbet! :)

Nu har jag invigt de nya broddarna. Tog mina blankslitna gympaskor imorse, för jag har fått blåsor av kängorna (igen) - och med tanke på hur isigt det är skulle nog antalet vurpor hamna på tresiffrigt annars. Men att döma av slitaget efter endast en dags användning lär jag ha tur om de håller fram till jul... Dessutom är underlaget knöligt, och sandat med rätt grovkornigt grus (läs: stenbumlingar) så piggarna har emellanåt svårt att få kontakt med underlaget. Nåja, jag stod på benen. Har tänkt att vara envis och gå på jobbet alla dagar fram till lovet - för att sedan med gott samvete kunna slå mig till ro i Sävar och njuta av julmaten! Fast känner jag syran rätt kommer hon att föreslå en långpromenad det första hon gör när jag kommer hem - milrundan via Granvägen. OK, jag hakar väl på...

Tänk - om en dryg vecka är det årets mörkaste dag. Nog känns sommar och sol lite avlägset...
              (bilder från Holmön, förstås)
... men å andra sidan går tiden så fort att snart är det sommar igen!

Fast först jul - nu ska jag göra pepparkaksdeg!

PS. Det är rätt intressant att jämföra svenska och norska priser - bäst vad det är poppar det upp en vara som av nån outgrundlig anledning är mycket billigare här. Senaste fyndet: blå vallmofrön...

Kommentarer
Postat av: EK Park

Du är den enda människa jag känner som vet priset på blå vallmofrö. Jag visste inte ens att det fanns olika färger på vallmofrö... kram

2007-12-11 @ 20:58:32
Postat av: Jenny

Som bibliotekarie bör man ha koll på det mesta! :)
Och jag är expert på värdelöst vetande... just vallmofröna beror på att jag har ett muffinsrecept där det ingår, och de ska vara blå för annars syns de inte (provade med vita men de försvann liksom i smeten...). Kram tillbaka!

2007-12-12 @ 08:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0