Holmön igen

Hm... min blogg som är avsedd för rapportering från Norge utvecklar sig mer och mer till nån slags hyllning till Holmön. Och varför inte?! Var jag än flyttar och vad jag än gör kommer Holmön alltid att vara hemma.
Sen är det ju klart att solen inte skiner hela tiden (trots att Holmön är "Sveriges soligaste ö"): i dagsläget är båda restaurangerna på ön till salu, affären skulle behöva öka sin omsättning, elevunderlaget i skolan sjunker - och kommunikationen till fastlandet är en ständig källa till bekymmer. Men detta till trots är vi många som älskar det här stället!

Och ja, jag SKA gå över till att rapportera om Norge - så fort jag kommit dit! :) Planen just nu är att passera gränsen kvällen den 15/8. Tills dess får ni hålla till godo med Kvarkens pärla...

image14

Ovan: HEMMA!
Nedan: Tidig morgon i Byviken

image15

Kommentarer
Postat av: Maggy

Hei Jenny,
glädjer mig att följa med på ditt äventyr i Helgeland. Men förelöpig (som det heter på norska) så är det lika så trevligt att läsa om Holmön, eller egentligen - ännu trevligare, för en norrlänning i exil! :-D
Kramar från Tigerstaden

2007-07-31 @ 10:26:05
Postat av: Anders N

Bravo, kul med att få dina Norgehistorier i blogform. Jag är i S-holm för avslutning av allt där men hör av mig när jobbet startar,....

2007-07-31 @ 19:42:15
Postat av: Karin F

Underbara foton från Holmön! Ska med spänning följa din blogg från Norge. Affären skulle kanske kunna ha en blogg där man dagligen berättar om nyheter?
Karin

2007-08-01 @ 20:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0