Sommar...

... för mig är att vara på Holmön! Sen är jag inte typen som behöver ligga i gräset med en kall läsk och en god bok och njuta av solen (fast jag har ju inget emot det heller...) utan jag kan lika gärna skura mattor eller räfsa hö. Bara att vara på ön gör mig på gott humör! I sommar har det blivit en del ideella insatser på affären härute - den är medlemsägd och beroende av att medlemmarna hjälper till - men också en hel del annat. Och igår just mattvätt - vi skurade mattorna i Gäddbäck och tog sen en sväng med båten. Och jag badade! Premiärdopp sommaren -07. Sen blev det bråttom hem då ett åskväder drog in över ön. Vi hann precis in under tak... Rätt typiskt för den här sommaren - sol och ruskväder om vartannat. Som förra helgen, då det blåste så våldsamt att färjan inte kunde gå på två dygn! Upp till 24 m/s i byarna. Tog en tur ner till Byviken för att dokumentera vågorna - jag blev sjösjuk bara av att stå på kajen och titta...

Här är två bilder från Holmön - gårdagens strålande sommarväder (innan åskvädret gjorde entré, alltså) och förra helgens... ja, vad ska man kalla det... höststorm?!

image2image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0