Bli kjent-festen

Vilken kväll! Kan meddela att jag överlevde gårdagens personalfest, ja, faktiskt hade jag jättekul!! Jag skulle ju bara stanna en stund hade jag tänkt, men var den sista av alla att gå - vid fyratiden imorse... Jag kom isäng halv fem, upp igen klockan nio och gick till jobbet (i två decimeter blötsnö) för att hjälpa till att städa och få allt plats. Jag som nästan gruvat mig, och inte haft nån större lust att vara med i festkommittén (fast det kommer man inte undan, det är de nyanställda som varje år arrangerar festen). Men det har gått jättebra! Vi fick beröm från många håll, att arrangemanget var lyckat.

Temat för kvällen var "charter" och folk kom i allt möjligt: kjol och linne, solglasögon, hawaiiskjortor... några hade t.o.m. med sig resväskan och boardingkortet! Jag agerade svensk passkontroll när alla kom, och delade ut entrébiljetter när jag släppt dem genom tullen. På en del av dessa stod det "En gång i timmen skall du resa dig upp och utbringa en skål", på andra "När någon reser sig upp och utbringar en skål ska du ropa Halleluja, halleluja" eller "När någon ropar Halleluja ska du klappa i händerna fem gånger". Det blev rätt festligt! Sen fick tio personer en specialbiljett - med en bild på svenska flaggan. Lite senare på kvällen gick jag upp på scenen, viftade med en svensk flagga och förklarade (på svenska) att jag tyckte festen saknade ett inslag. Varpå - döm om min förvåning! - hela gänget unisont stämde upp i "Du gamla, du fria" för full hals!! Jag blev alldeles generad. Sen kallade jag dock upp de tio utvalda, de fick gruppera sig två och två, fick varsin konservöppnare - och en burk surströmming (fast det var bara fejk - burkarna var fyllda med karameller). Så blev det tävling om vilket par som snabbast öppnade sin burk och smakade på innehållet. Oj, vad en del av dem ryggade tillbaka! :) Sen tog några mod till sig - fast de såg rätt lättade ut när de fått upp locket... 
 
Sammanfattningsvis: Jag längtar redan till julfesten... :)
 
Idag är det som sagt vinter - men plusgrader, så det vita smälter nog snart bort igen. Jag invigde mina nya vattentäta Helly Hansen-kängor på turen till jobbet. Om de är vattentäta? Njää... å andra sidan är det kanske inte tänkt att man ska plumsa ner i decimeterdjupa vattenpölar med dem. Svårt att undvika, dock - plogbilen hade inte varit ute när jag gick hemifrån, och blötsnön dolde effektivt de små sjöar som bildats här och var. Skulle nog tagit gummistövlarna!

image286

  Visst hade vi dukat ganska fint? 

    Hubrovegen i vinterskrud

Och så måste jag bara få visa hur det såg ut på fjället igår: 

image292

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Mange fine bilder fra Mosjøen. Jeg måtte jo bare lete etter bloggen din etter at du fortalte du skrev blogg om ditt opphold i Norge. Den er nå gjennomlest og godkjent(",)
PS Jeg gleder meg til 6.juni.

2007-11-05 @ 18:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0