Halkvarning...

Iiiih! Det var rena isgatan ner från Kulstadlia imorse! Måste köpa broddar! Gjorde ett försök efter jobbet - fick veta att jag nog borde leta på apoteket, så jag gick dit. Nä, de hade inte plockat fram dem för säsongen än... men jag köpte några reflexer i alla fall, både att hänga på jackan och att klistra på ryggsäcken. Så även om jag inte håller mig på benen kommer det i alla fall att synas att jag ligger där... :)

Charmig reflex:
(hur länge den orkar klamra sig fast på ryggsäcken återstår dock att se...)

Utsikten från jobbet mitt på dagen:   Och en kvart senare:

(man hinner i alla fall aldrig få tråkigt - det är, som jag konstaterat många gånger redan, väderomslag hela tiden) 

Jag har fått rena rama julstämningen - det snöade stora lapphandskar på eftermiddagen. Nu är det nån minusgrad ute så jag hoppas snön får ligga kvar.

     

(måste leta rätt på instruktionsboken till kameran, har alldeles för mig att den har nån avancerad inställning för mörkerfotografering... ser ni ens tåget??)

PS. Tor Audun - jeg fant snarvegen! Og ja, den var definitivt kortere - men mye brattere... fungerer sikkert veldig bra når jeg skal nedover bakken - men det spørs om ikke jeg foretrekker den lengre vegen tilbake... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0