Oktobersol på Holmön

Bara några dagar kvar innan jag åker tillbaka till Norge - och då måste jag ju såklart se till att hinna med Holmön! För en gångs skull har jag vindarna med mig, annars brukar det nästan alltid storma när jag planerar att åka färja ut till ön på hösten. Nordlig vind 7-11 m/s imorse och avtagande tills imorgon. Kallt men strålande sol. Härligt!! Enda bakslaget: jag är dunderförkyld. Fast nu på eftermiddagen struntade jag i att det förmodligen är korkat att vistas utomhus med hosta och feber - jag satte mig på trappan i solen och bara njöt. Där var det lä och inte alls kallt!

Morgonsol i Norrfjärden

Strömmingssköten hänger på tork. Till lunch blev det färsk stekt strömming...

Säsongens sista blommor i rabatten



Årets morotsskörd. Rätt medioker... :)

image237

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0