Vinterdäck

Sådärja, nu har jag vinterdäck på bilen! Det finns klara fördelar med att jobba på en skola med yrkesutbildningar - man kan få hjälp med en hel del. Så är det på Parkskolan och så är det här.

Ingen snö i sikte idag, dock. Däremot regn och blåst av det mer våldsamma slaget (jag antar att jag fick se ett prov på det som lokalt brukar kallas "mycket väder"...). Det small till utanför bibblan på eftermiddagen - visade sig vara soptunnorna som vräktes omkull i vinden. Bara att hålla i hatten! :) Måste erkänna att jag tagit bilen till jobbet alla dagar den här veckan, dels för att det regnat hela tiden, dels för att vårda min förkylning. Och får man tro TV-meteorologerna blir det bil imorgon också... kan inte helt bestämma mig för om jag vill ha finväder till helgen (och gå på tur) eller regn och rusk så jag kan kura i soffan med en god bok. Kanske en dag av varje??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0