Dålig mottagning

Tog med min bärbara dator till jobbet idag, för att få hjälp av datateknikerna att montera den förstärkningsantenn jag inhandlat för starkare signal och därigenom stabilare internet-uppkoppling. Och hur det gick? Inte alls. Dylika antenner kan endast monteras på stationära datorer. Pöh! Fröken Johansson är lite småilsk just nu. Det kunde väl försäljaren på Clas Ohlssons ha upplyst mig om! Nu blir det till att leta rätt på kvittot och försöka lämna tillbaka eländet när jag mellanlandar i Umeåtrakten på väg till Tallinn. Och att även fortsättningsvis ta djupa lugnande andetag varenda gång kontakten med internet försvinner och datorn bara står och tuggar. Tacka vet jag penna och papper...


Kommentarer
Postat av: Per

Min bärbara Dell har antennuttag. Har din bara ett antennuttag, borde det gå att ansluta antennen du köpte med en adapter. Vad är det för märke och modell, så kan jag se om jag kan hitta någon dokumentation?

2008-04-17 @ 10:10:19
Postat av: Jenny

Ja tack, det vore jättesnällt! Jag hittar visserligen inget som liknar ett antennuttag på datorn, men å andra sidan är jag fantastiskt obevandrad i datavärlden... Jag har en Fujitsu Siemens AMILO Pro V3515.

2008-04-17 @ 17:59:04
Postat av: Per

Svar skickat till din hotmailadress

2008-04-18 @ 08:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0