Middag

Nytt kvällsfoto:

image821

Det här kan bli en vana...  :)
_ _ _ _ _ _ _ _

Syrran ringde igår - hon är i Malmö och hälsar på en kompis med familj. De hade precis grillat. "För andra gången i sommar", sa hon. I sommar??? Eh... här ligger det rejäla snödrivor på skuggsidorna, jag har fortfarande vinterdäck på bilen och imorse höll jag på att förfrysa öronen när jag susade nedför Kulstadlia-backen (trots mössa!). Olika falla ödets lotter... :)
_ _ _ _ _ _ _ _

Bjöd kollegorna från de andra gymnasiebiblioteken i stan på middag igår. Mina kulinariska färdigheter är något begränsade (bakar hellre än lagar mat) men jag har en gryta som alltid funkar - Hawaii-wok med kycklingfilé, grönsaker, ananas och jordnötter. Och så Signes ostekake till dessert. Den skulle jag förbereda kvällen innan men glömde alldeles bort det - så jag var uppe med tuppen igår morse och bakade. Bättre sent än aldrig!

 

Fick en jättefin blomsteruppsättning av dem - den får nog följa med till Sverige på fredag.
Synd att bara lämna den när jag åker bort!
_ _ _ _ _ _ _ _

Ja, jag vet - klart man inte ska blogga på arbetstid. Men jag passar på samtidigt som jag äter lunch! Vilket heller inte är så bra, antar jag... Men jag hinner inte efter jobbet, måste skynda iväg till JT Kontor och fixa några saker - vår häftapparat har gått upp i rök och häftmassan är slut och överstrykningspennorna har slutat funka och... hur som helst, de stänger 16.00.

Tänk så bra det är på Parkskolan - där finns (i alla fall än så länge...?) ett centralförråd!

Kommentarer
Postat av: EvaJ

Hej Jenny!

Jag står just nu på jobbet (i Ullånger) och håller på att göra en affisch om att bibblan är stängd valborgsmässoafton. Jag fick då den briljanta idén att smycka min affisch med en bild med vårigt motiv - varför inte tussilago... Så jag har helt enkelt stulit din tussilagobild!!! Den är så fin. Hoppas det är ok med dig? Du får kräva mig på ersättning när vi ses... ;~)
Kram
Eva

2008-04-23 @ 16:18:36
Postat av: Jenny

Ta det med ro, jag kommer inte att starta nån rättsprocess! Du får väl bjuda mig på en glass i Tallinn... :) Om det nu inte är snöglopp eller ösregn när vi kommer dit. Hm.

2008-04-24 @ 07:49:46
Postat av: EvaJ

Det låter bra det! Glass i stora lass (måste bara komma ihåg att packa mååånga laktospiller så jag inte själv går miste om glass, varm choklad och annat gott...).
Det skulle kunna bli intressant att se chefens min om jag lämnar fram ett kvitto på glass köpt i Tallin och kräver att få ersättning för utlägg i tjänsten... :~)

2008-04-24 @ 17:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0