Ojsan, redan helg?!

Vingelvädret fortsätter - vilket väl denna regnbåge är bevis på:

image797

(OK, den syns inte särskilt tydligt - men den har kommit och gått hela eftermiddagen och jag har varit aningen för sent ute varenda gång...)

Jag är nog i stort sett ensam kvar på jobbet - såhär vid fyrasnåret på en fredag. Veckorna går så fort, det är som en kompis skrev på sin blogg: Jag tycker mest det är måndag morgon, sova, äta, fredag, söndag och måndag igen. Enig! Ska snart ge mig iväg, blev bara så ivrig att göra klart de tävlingar vi ska ha i biblioteket nästa vecka med anledning av Världsbokdagen. Det blir en tävling där man ska leta sig fram till fyra specifika böcker i biblioteket. På baksidan av varje bok står en siffra och de fyra siffrorna utgör tillsammans ett årtal - och vem vann Nobelpriset i litteratur det året? Alldeles för omständligt för (många av) eleverna räknar jag med. Men kanske en och annan lärare vill prova. Så vi har också en tävling med 1-X-2-svar. Och en där man helt sonika skriver sitt namn på en lapp och därigenom är med i dragningen! Vad man kan vinna? Det tänker jag inte avslöja, men det är klart att det blir en del vinster med litterär anknytning... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0