Friluftsdag i strålande sol

Wow!

Imorse var det grått och dimmigt och jag hade inte alltför stora förhoppningar inför friluftsdagen. Men framemot lunch sprack det upp, och när vi kom fram till Mostjønna var det bara sååå fint!



   

   



    Glada damer på tur! :)

På väg ner från åsen har man strålande utsikt över stan:



Och nu sitter jag på jobbet och försöker uppbåda tillräcklig entusiasm för att skriva en ansökan till Sametinget om stöd till inköp av samisk litteratur till biblioteket... Vi fick veta igår att en sådan stödordning existerar, och sista ansökningsdag är 1/9. Snabba ryck! Vi har några samisk-språkliga elever på skolan men inga samiska böcker (med undantag av två nybörjarläroböcker med vidhängande kassetter). Vore på sin plats med en satsning på området!

Och så ska jag plasta en klassuppsättning av Idrett og samfunn - idrottseleverna har visserligen redan fått den boken, men p.g.a. felaktig bindning (dålig limning) ska deras exemplar bytas ut. Aagh... jag upptäckte inte det förrän jag plastat de defekta böckerna så de plastades helt i onödan! Men det är bara att göra om proceduren...

Alltså bör jag sluta blogga nu och ägna mig åt jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0