Jobba, jobba, jobba...

Ibland kan det bli lite för mycket av det goda - jag har jobbat 21 timmar övertid de senaste två veckorna...
Fast norska arbetstider kan man ärlighetens namn inte klaga på - normalt sett slutar jag 15.30 så även om jag jobbar en timme eller två extra känns det inte särskilt betungande. Jag har fortfarande inte vant mig vid att sluta så tidigt! :)

Det har varit jättemycket att göra nu i skolstarten, i och med läromedelsutlåningen. Sista klassen hämtade sina böcker igår, nu återstår bara enstaka elever - och en del titlar som är försenade. Allt som inte varit akut har hamnat vid sidan - och det är dags att försöka komma ikapp. Märkning av tidskriftshyllor, (massor av) uppdateringar/korrigeringar i katalogen, plocka bort låntagarposter ur systemet på elever som har slutat, läsa igenom boklistor från BS = norska BTJ (det har jag inte gjort sen i maj så gissa om den högen vuxit...), börja fundera på/planera för höstens läsprojekt osv. osv.

Men - det dyker ständigt upp saker som gör att tidsplaneringen spricker:
- bokhandeln levererar en klassuppsättning av Aromaterapi, som ska katalogiseras och plastas så att hudvårdseleverna kan hämta...
- en av avdelningsledarna städar sitt kontor och kommer till bibblan med alla böcker han inte längre har användning för; jag kollar upp vilka vi har sedan tidigare, vilka vi inte har, ser över vilka vi har användning för och katalogiserar+plastar dessa...
- ett gäng (över)aktiva idrottselever invaderar bibblan, ställer tusen frågor (får vi titta på porrfilm på datorn? är det du som delar ut busskort? var bor du? har ni barnförbjudna filmer här? hur kommer du till jobbet? varför har ni inte några bra tidningar?) och dessutom hinner de med att plocka och peta på allt som står på och invid lånedisken...
- kompletteringsbeställningar till bokhandeln flera gånger om dagen; order och kontraorder (formgivningseleverna har fått nya besked vad gäller matteböcker, lärare får hux flux nya ämnen de ska undervisa i men saknar läroböcker osv)...
- en bygglärare behöver få fatt i regler för våtrumsbyggnationer samt hur paragraf 5.5.5. i arbetsmiljölagen lyder, en annan vill att jag beställer dokumentärfilmer från AV-centralen på tema samhällskunskap och geografi, en tredje undrar om jag kan fixa tecknade serier på engelska för att motivera eleverna till läsning på detta språk och en fjärde funderar över vilka förlag som har övningsböcker till sina läromedel inom hälsa och sjukvård...

Å andra sidan - det är ju det här som gör jobbet så roligt och det här jag är till för!!

Förresten - det blir nog lite jobb i helgen också. Jag överväger en utflykt till Mo i Rana, där finns en Jysk-butik och eventuellt har de ett soffbord som kan passa i vår tidskriftshörna. Jag ska ta mått imorgon.
_ _ _ _ _ _

Imogon har vi friluftsdag - framåt lunch ger sig hela skolan av till fots till Mosåsen, där vi ska grilla korv och umgås (och de som vill kan paddla kanot/kajak, spela kubb eller gå en tur). Ska bli kul! Även om det är regn och dimma här just nu... äsch, det hinner ändra sig tills imorgon! :)


_ _ _ _ _ _

Förresten, vad säger ni om denna? Läckraste bilen på skolans parkering igår! :)
(... ja ja, jag hade cykel...)


Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Som eier av den cooleste bilen på parkeringen får jeg vel bare si takk. Den hadde nok vært coolest selv om du hadde kjørt din østeuropeiske soapbox Jenny ;-))

2008-08-27 @ 18:36:05
Postat av: Jenny

HMPF! :)

2008-08-27 @ 20:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0