Soffan

Tam-ta-ta-tam, nu är soffan på plats!!!



      

Pirates of the Caribbean-affischen ska naturligtvis sitta på väggen, men eftersom jag varken har spik eller hammare i bibblan fick jag nöja mig med att luta den mot soffryggen för tillfället. Sen ska vi fixa nån slags vägg-/läslampa i hörnet, och ett litet soffbord. Vad tror ni, kommer eleverna att godkänna stället som myshörna? Trots att vi inte tillmötesgick förslagen om madrasserat rum, saccosäckar och sugrör med läsk som sticker ut ur väggarna? :)

 

Jag har hittat ett nytt förvaringsutrymme - under den nya informationsdisken! Då blir det dessutom enkelt att låna ut böcker till eleverna, bara att sticka in handen under disken och dra ut en bok... :)

Grått och kallt här i går - skönt, jag hade korsdrag i bibblan och fick ner temperaturen från dryga +30 till nånstans kring +23. Men sen glömde jag att dra för persiennerna när jag gick hem, så nu är det +31 på mitt kontor igen... Nåja, idag vill jag ha varmt och fint - moster+make kommer hit och hälsar på och då bör ju Mosjøen visa sig från sin soligaste sida!

Hyresvärden har oljat min veranda i sommar, med påföljd att solrosorna fått fly fältet. Men tro't eller ej, nu är det nya på väg upp! Jag vattnade dem imorse, så får vi se hur länge de klarar sig... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0