Brand



Ett äldre hus längre ner i Kulstadlia har brunnit ner ikväll. Jag såg kraftig rökutveckling när jag tittade ut genom fönstret och letade sen febrilt på nätet för att få reda på vad som hänt. Här är information från Helgeland Arbeiderblad. Tack och lov klarade husets ägare att ta sig ut i tid - men tänk så hemskt att förlora sin bostad.

Bara nån timme innan branden bröt ut gick jag förbi huset. Det var en av mina absoluta favoritkåkar här i stan - gammal och i behov av målarfärg, men ändå väldigt fin. Lär kännas konstigt nästa gång jag går förbi...
_ _ _ _ 

Örnsköldsvik drabbades av skyfall häromdagen. ÖA rapporterar här - och här (bildspel).
(jag erkänner, Tina - knyckte länkarna från din blogg för det gick fortare än att leta rätt på dem själv...)

Och även Umeå har råkat ut för oväder - läs mer i VK.

Men här har vi haft fint väder idag - och över Mosjøen utlovas blå himmel och sol även
imorgon...


Kommentarer
Postat av: Tina

skrattar

Man FÅR knycka länkar, Jenny, det är inget att skämmas för. Däremot kan jag tycka att Allehanda.se borde skämmas lite, med tanke på hur otroligt svårletad deras sida är!

2008-08-31 @ 17:44:04
URL: http://tinaottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0