Vilken service!

Inte visste jag att det var så enkelt! Jag åkte till firman JT Kontor här i stan för att se om de hade några höj- och sänkbara kontorsstolar som kunde funka ihop med den nya informationsdisken - den är ju 90 cm hög så när man sitter på en vanlig snurrstol är det knappt att näsan sticker upp ovanför bordsskivan (nä, nu överdrev jag lite, men ni fattar). Men vet ni vad? Jag behöver inte köpa en ny stol - de har bara bytt ut underredet på den befintliga! Snabbt gick det också, de hämtade stolen strax efter kl 13, och för den stund sen fick jag den levererad! Wow!



Sen vet jag inte vad det hela kommer kosta... men det bör i rimlighetens namn i alla fall bli billigare än att köpa en helt ny stol. Om jag nu bara lyckas räkna ut hur man ändrar läge på sitsen så att den inte är lägre fram än bak (känns som jag ska glida av den...) så är allt perfekt! :)

Sen var jag en vända på Elkjøp (norska Elgiganten) också. I våras bestämdes det att skolan skulle köpa in fem digitala videokameror som eleverna kan använda i skolarbetet - och att det är biblioteket som ska ansvara för utlåningen. Allt väl så långt! :) Men kameraväskorna var försenade och dök inte upp förrän strax innan jag gick på semester - inte förrän nu har jag packat upp dem - och upptäckt att de är alldeles för små. OK, kameran får plats, men sen är det ju batteri+laddare, fire wire-kabel, bruksanvisning m.m. Och det får inte plats! Så jag var och bytte väskorna. Mot en modell som är aningen större - tillräckligt stor, enligt försäljaren. Stört omöjlig att pressa ned allt samman i, visade det sig när jag kom tillbaka till jobbet. Hmpf. Så nu packar jag ihop för dagen och avlägger en ny visit hos Elkjøp på vägen hem!



Väskan längst bak till vänster funkar - de andra är pyttesmå... ungefär samma yttermått - det är när man öppnar dem det skiter sig...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tur att man har kunnig släkt!

Både vaktmästaren och jag gick bet när det gällde att ställa in sitsen på stolen - men moster som är ergonom läste bloggen, ringde och talade om hur man skulle göra - och vips är stolen precis som jag vill ha den. Tusen tack!!!

2008-08-07 @ 12:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0