Vandrat runt på Dolstadåsen

Mulet, regn i luften och +12. Var tog sommaren vägen??

Fast det hindrade mig inte från att gå på tur! Dock inte riktigt den väg jag tänkt. Halvvägs upp mot TV-tornet gjorde jag en omväg till Kaukarberget (skyll inte på mig, det är inte jag som hittat på namnet!). Därifrån fortsatte stigen åt flera håll - och när jag efter en stund passerade en skylt där det stod "Panorama" blev jag nyfiken och styrde kosan ditåt. Och jo - verkligen panoramautsikt!!

   



Prestmyra:



Panoramautsikt!!









När jag kommit så långt bestämde jag mig för att fortsätta längs åsen mot Skihytta (där vi hade personalfest i våras). Det går flera stigar kors och tvärs på åsen, och de flesta är väldigt väl märkta med pilar och skyltar - men inte alla. Så jag kom aldrig fram till hytten utan vips stod jag på en industritomt med lastbilar och kranar. Hmpf. Nåja, när jag väl tråcklat mig förbi visade det sig att jag bara bommade hytten med några hundra meter. Godkänt? :)

Och inga björnar mötte jag. Hörde en del prassel och knak i skogen som fick mig att rycka till (vådan av att gå och lyssna efter ljud...) men det enda jag såg var fåglar. Annat är det hemma på Holmön, där har björnen siktats igen när den brakade förbi två karlar som stod och rensade fisk.

Det blev 20584 steg innan jag kom hem. Sista biten uppför backen gick på darriga ben... hm. Och ikväll tänker jag inte göra ett dugg, bara slappa i soffan framför TV:n! (tvätt och städning får bli imorgon)

Kommentarer
Postat av: SoP

Jättefina bilder som vanligt! Nästa gång vill vi också titta på panoramautsikten!

2008-08-09 @ 20:37:55
Postat av: EvaJ

Jag skulle behöva åka och hälsa på dig för att bättra på mitt stegsnitt den senaste tiden. Man skulle kunna tro att semestern innebar mer tid och möjligheter till att gå. Men icke då! Förutom under besöket i Trondheim (där vi en dag hade över 30 000 steg - det måste vara nåt med Norge...) ligger dagsresultaten under semestern ofta runt 5-6 000 steg. Att sömmandet av en renässansdräkt inte ger några steg säger ju sig självt, men blåbärsplockningen kunde ju gärna få ge lite mer... ;~)



Vi hörs!

/Ullångersbon

2008-08-10 @ 21:13:47
Postat av: Jenny

Såklart vi kan gå upp till utsikten! Det gäller er allihopa!! Och ja, det är ju några steg ditupp... :)

2008-08-11 @ 21:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0