Hej på dej

Tihi! Den här adventskalendern/frågetävlingen jag har i biblioteket - den gör mig på gott humör! En av eleverna har tydligen bestämt sig för inställsamhet som strategi - i tillägg till sitt namn skrev han "Jenny's best boy" på svarstalongen igår... :) Charmtroll! Och där eleverna ska skriva vilken klass de går i, där har en av kollegorna valt att tolka "klass" på sitt eget sätt: i förrgår skrev han "Ja, høy klasse" och igår "Når stadig nye høyder"... Ska bli väldigt spännande att följa utvecklingen vidare! :)
_ _ _ _ _

När jag går till jobbet på morgonen möter jag nästan alltid två män som är på väg åt andra hållet. Den förste jag möter tittar stint ner i marken - jag har försökt mig på att nicka, heja, le, men utan reaktion. Så nu har jag gett upp. Den andre mannen - han hejar, ler och lyfter handen till hälsning. Varje dag. Så jag hejar förstås glatt tillbaka. Tänk vad trevligt om alla gjorde så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0