Hos mormor

Jodå, vi firade henne ordentligt på 95-årsdagen igår!

  Romrom & Lilleva! :)

Jättekul att kunna samlas allihop - och även om mormor säkert var ganska trött igår kväll (det var vi allihopa...) så tror jag hon uppskattade firandet. När mamma tidigare frågade henne vad hon önskade sig blev svaret: "Att ni kommer och hälsar på". Fast hon fick ju presenter också: en klänning (i favoritfärgen rosa), en ny telefon, en almanacka med bilder av barn (med respektive) och barnbarn, chokladaskar och blommor och...
Och så tyckte hon mycket om efterrätten: hjortron med gräddmjölk!

  Avhämtning av tårtor på Dungers konditori

 

(Jodå, vi tog massor med bilder både syrran och jag, men flera av motiven sade uttryckligen ifrån att de inte ville hamna på bloggen - och jag lägger inte gärna ut bilder utan samtycke. Så ni får ta mig på mitt ord att vi var ett muntert - och stort - gäng!)

Och hur det var i Malå? Rena julkortet! Natten mot lördag kom det MASSOR med snö, så det första vi fick göra var att skotta. Och skotta. Och...

 

 

Adventsfint på Storgatan (och nu menar jag inte hon som kom med på kortet!)



Och lika fint var det när jag körde tillbaka till Mosjøen idag - hade klarat turen på fem timmar blankt om jag inte stannat och tagit så många kort... :)



   

     



Nä, nu ska jag iväg på quiz - och sen blir det hektiska dagar fram till avslutningen. Ska baka 300 biskvier, fixa de återstånde julklapparna, packa allt som ska till Sävar, fika hos förra chefen (som bjudit in ett helt gäng på glögg). Med mera... :)

PS. Blev förresten födelsedagsfirad i lördags kväll! Så nu är jag stolt ägare av bl.a. en spejsig koktermometer & världens häftigaste grytlappar:

   

... och så är jag numera adlig... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0