Julklappsjakt

Måste bara visa ännu en komprimerad bok från 80 romaner for deg som har det travelt:



Kort och koncist! :)
_ _ _ _ _

Hur ser en typisk bibliotekarie ut?



Vad säger ni? Liknar vi varann?? 
Fick henne av syrran för tio år sen när jag bodde i Sogndal - tycker hon är rätt charmig! Fast jag har fått limma fast huvudet två gånger efter att jag lyckats knuffa henne i golvet (med damm-sugarslangen båda gångerna). Får hoppas att mitt eget sitter stadigare... :)
_ _ _ _ _

Idag skulle det ske. Vad? Jo, jag skulle köpa julklappar! Gjorde ett allvarligt försök - lyckades lämna jobbet i tid (!) med siktet inställt på centrum. En halvtimme senare hade jag ont i huvudet och slut på idéer. Så jag tog bussen hem. Jag är inte gjord för att traska runt i affärer!! Vore det inte för syrran - som fixat flera julklappar från oss båda - vete sjutton hur jag skulle få ihop det... Fast EN grej köpte jag - till dig, Eamia! Du ska ju i alla fall inte behöva handla dina egna julklappar! :)

Nåja, lillasyster och jag får slå våra kloka huvuden ihop i helgen och planera det som återstår. För vi träffas imorgon kväll! Jag ska flexa ut lite tidigare från jobbet, och så kör jag över fjället - till Malå. Mormor fyller 95 år på söndag, nämligen, så vi sammanstrålar allihop - mamma, pappa, syrran och jag, mostern med make och morbrorn med sambo.
En av kollegorna har uppmanat mig att ta med täckbyxor, filt och varm choklad för den händelse bilen skulle krångla... Det är fortsatt kallt här, nämligen. Imorse var det -14 (bet ordentligt i kinderna när jag gick till jobbet). En av de andra kollegorna hade -24 hemma hos sig. Brr!!

På regionalnyheterna igår berättades det om rekordtidig säsongsöppning för flera av skid-anläggningarna runt omkring i fylket . "Det här är en vinter som går in i historieböckerna", sa en av de som blev intervjuade. Och jämför man med förra vintern är det en himla skillnad - det enda jag minns från tiden före jul i fjol är regn, regn och mer regn. Huga! Tydligen är det sällan som snön lägger sig "på riktigt" före jul - så det är bara att passa på och njuta! Även om jag kan hålla med om att det är kallt i överkant. 

Fast det är inte alla som njuter. Jag har flera kollegor som hoppas att det ska bli milt och regn så att snön försvinner. Ehh?!?!? NEJ TACK.

Ni skulle se hur vackert det är här ikväll - med månljus som reflekteras mot Øyfjellet. Jag försökte fotografera men det gick inget vidare. Ni får använda fantasin! Antagligen är det ännu finare ute på landsbygden, där inte allt ljus från stan konkurrerar med fullmånen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0