Tjurskallig

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller hur? Utrustad med Helly Hansen-regnställ och dubbförsedda, vattentäta dojor borde det vara en smal sak att ta sig hem från jobbet utan att bli blöt eller sätta en rova. Kan man tycka. Men njaaa... jädrar vilket busväder! Funderade på att ta bussen men kom fram till att det var rätt häftigt att streta hem i regn och rusk. Och det hade det väl varit om bara inte vattenpölarna varit så många och så djupa. Vips så skvätte det omkring vatten inuti skorna - inte riktigt meningen. Och mina isländska yllevantar blev snabbt genomvåta. Stod i alla fall på benen - ärligt talat, skorna är ett av mina smartaste inköp alla kategorier! Att jag varken får skavsår eller blåsor av dem är en ytterligare bonus.

En kollega stannade och erbjöd mig lift. Jag avböjde vänligt men bestämt, dels var jag plaskblöt och hade säkert lämnat en stor pöl efter mig om jag satt mig i bilen, dels hade jag liksom bestämt mig för att gå hela vägen. Är man en tjurskalle så är man!

(dessutom inhandlade jag godis på Coop - extrapris; 6,90 hektot istället för 12,90 så det gällde att passa på... - och med en rejäl promenad hem behöver man inte ha så dåligt samvete för det... ähum).

Dåligt samvete, ja. Det kanske jag borde haft som inte tog bussen. Varje gång jag åker med fördubblar jag passagerarantalet - frågan är hur länge det dröjer innan turen dras in? Jag borde nog åka oftare för att upprätthålla statistiken! :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _

Aaagh... särdeles vinglig internetuppkoppling ikväll. Höll på en halvtimme innan jag kom ut på nätet. Inte undra på att jag får så lite gjort på kvällarna - bara att skriva ett mail kan visa sig ta evigheter p.g.a. strulande teknik! För att inte tala om inlägg på bloggen... :) Men jag är för snål för att fixa eget bredband, åker snålskjuts på hyresvärdens trådlösa nätverk och det får duga tills vidare. Just nu sitter jag på en stol mitt på köksgolvet med datorn i knäet, upptäckte att signalen var lite bättre här. Kanske ska möblera om och kasta ut köksbordet och ha hemmakontor vid diskbänken istället??


Kommentarer
Postat av: Per

Om du inte redan har gjort det skulle du kunna undersöka om det är möjligt att ansluta en yttre antenn till din dator. I så fall skulle din trådlösa nätverksanslutning kunna fungera bättre om du skaffar en sådan.

2008-02-13 @ 09:48:39
Postat av: Jenny

Lysande förslag! Möjligheterna för att ansluta en yttre antenn ska genast undersökas! Tack!

2008-02-13 @ 19:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0