Vår i luften

Det droppar från taken, smältvattnet rinner i bäckar och floder, vårfåglarna kvittrar - och det är mitten av februari. Konstig vinter i år... Såg ni förresten världscuptävlingarna i sprint från Otepää (Estland) igår? Massor av vatten i spåret och publiken försökte skydda sig mot ösregnet under stora paraplyer. Inte direkt idealiska förhållanden (och inte blev det bättre av att den svenske favoriten stod på näsan i finalen).

Nog kan man undra vad som håller på att hända med klimatet...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

En av eleverna frågade häromdagen hur det låter när jag pratar svenska - så då gjorde jag det. Hennes reaktion? "Nä, du ska prata som du brukar!"
Tja, det får jag väl ta som en komplimang vad gäller norskan, antar jag?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0