Att lura sig själv...

Jag gick in på ICA efter jobbet igår - butiken ligger alldeles i närheten av Vefsn vgs. De har kampanj denna vecka, med 40% rabatt på olika varugrupper olika dagar. Igår var frukt & grönt på extrapris - så jag passade på att hamstra morötter, lök och paprika. Fulla ryggsäcken! När jag kom ut från butiken började jag fundera... sisådär en halvmil hem och ett antal minusgrader + stark vind. Risk för frostskador på allt som låg i säcken. Alltså - säkrast att ta bussen! Och vips - där försvann pengarna jag sparade på att köpa billiga grönsaker... Kunde lika gärna gått hem och handlat till fullt pris på Coop som ligger alldeles nedanför Kulstadlia - hade använt lika mycket pengar men fått mer motion. Hmpf! :)

     

Kommentarer
Postat av: EvaJ

Hej du!
Ni verkar ha samma väder som det är här i Höga Kusten...
Jag har precis läst en rätt häftig bok av en norrman, Torvald Sund: Fågelfångarträdet
Lättläst skräckis om en mer än lovligt läskig mormor... Den är med på Bokjuryns 100-lista, så jag hoppas jag får många 5or och 6or att läsa den. :~)
Ha det så gott!
/Eva

2008-01-24 @ 10:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0