Host host

Här har det skett storverk - jag har äntligen lyckats installera min skrivare, och dessutom skruvat ihop både soffa och däckstativ! Dessvärre blev det lite för trångt med en tresitssoffa, så det blev en 2+1-kombination istället. Men vad kan man begära av ett litet krypin som ska funka som både kontor, gästrum och förråd? (sommardäcken är inklämda i ett hörn, några tomkartonger i ett annat - och två tältsängar i hörnet bakom soffan, nödtorftigt dolda under ett lakan...)



Drog på mig en rejäl förkylning i Sverige så jag har tagit bilen till jobbet både igår och idag (och imorgon, skulle jag tro...). Dålig tajming - dels är det ypperligt promenadväder (-7 och svag vind), dels har vi dragit igång ett läsprojekt i en klass. Min röst pallar inte riktigt för högläsning - efter två veckor på hemmaplan är min svorska dessutom värre än vanligt så det är lite synd om eleverna. Men än har de inte vågat protestera...! 

Som den schlagernörd jag är (även om det avtagit med åren) inser jag att det kan bli stressigt framöver - redan nu på fredag drar norska schlagerturnén igång (tre deltävlingar + final) och antagligen är väl den svenska motsvarigheten bara några veckor bort? Håhåjaja! :)


Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Jeg ser du har fått flere lesere fra Mosjøen. Det er bra for med en så bra logg fortjener du flere lesere.

2008-01-09 @ 21:00:13
Postat av: Anders N

Hej,
Ja du har tur du som verkar ha vinterväder. Här har vi haft tråkväder med regn och tö i flera dagar Det är mörkt och ingen snö kvar.Förkylningarna du haft är ett straff för att du lämnat oss i Sverige för detta oljeland. Kom tillbaka snart.
AN

2008-01-10 @ 15:11:30
Postat av: Jenny

Tor Audun: Takk, det var snilt sagt! Enda jeg neppe tror at alle mine hverdagsbestyr er like interessante... :)

Anders: Bra att få en förklaring till förkylningen - då ska jag sluta skylla på mamma och pappa som hostade och snörvlade runt mig hela nyårshelgen! :)
Vet ärligt talat inte när jag kommer tillbaka - jo, förresten, på påsklovet! Fast bara tillfälligt...

2008-01-10 @ 20:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0