Frikst

Tog med mig termometern ut till bagarstugan igår kväll, av ren nyfikenhet. 11 grader. "Frikst", som min kompis i Sogndal skulle säga. Jätteskönt att kura under tjocka yllefiltar! Men k-k-kallt när man ska kliva upp... I morse stod väckarklockan på 06.10 - jag agerade postbud för affärens räkning och cyklade ner till morgonfärjan. Men i ärlighetens namn lade jag mig en stund när jag kom hem igen... :)
 
Upprepar proceduren imorgon - med att ställa väckarklockan tidigt, alltså. Vi åker iland med morgonfärjan - massa ärenden att fixa i Umeå, och sen kör mamma, syrran och jag upp till mormor i Malå och stannar där några dagar.

Inget mer bloggande förrän framåt helgen, således!

Kvällssol i Byviken:







Kommentarer
Postat av: Marie

Trevlig resa! Blir tråkigt utan din blogg några dagar, men desto mer att längta till!

2008-07-07 @ 22:56:03
Postat av: Jenny

Mellanlandar nu i Sävar, har varit i stan och köpt lie, linolja, spik mm. och om ett par timmar hämtar vi Eva på flyget och fortsätter mot Malå.



Frost på Holmön i natt! Så potatis och andra grödor har fått sig en knäck. +8 i bagarstugan både igår kväll och imorse, vet inte hur kallt det var under natten. Jag sov som en gris under alla filtar! :)

2008-07-08 @ 13:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0