Hänt sen sist?

Måndag:
Kulingvindar och regn som vräkte ner. 57 mm nederbörd på Holmögadd! Och jag åkte färja... skulle in till Umeå för att fixa en del - vänder ju tillbaka till Norge på måndag morgon och detta var sista chansen att proviantera inför avfärd. Mandelmassa, blockchoklad och en hel del annat... :) Jag stod naturligtvis ute på färjan - inte en chans att jag sitter inne i salongen när det gungar, behöver frisk luft och fri utsikt över havet - men jag var helt ensam på bakdäck. I stövlar och Helly Hansen-regnställ. Har man bott i Norge ett år är lite regn inget att gnälla om!

Tisdag:
Ut till Holmön igen med 11-färjan, tillsammans med syrran som kommit hem efter några dagar i Skellefteå, och moster med make som kört upp från Uppsala och stannar några dagar på ön. Mysigt att träffa dem!
Igår eftermiddag gick pappa och jag på blåbärsplockartur - jag törs nästan inte bege mig ut i skogen ensam efter att björnen siktats i krokarna... Men blåbären är sena i år och inte riktigt mogna än, dessutom verkar det inte bli så gott om dem. Men vi fick ihop nån liter i alla fall.

Onsdag:
Imorse var pappa, syrran och jag ute och skurade mattor! Fast i ärlighetens namn skurade syrran allihop... pappa och jag sköljde och assisterade. Härligt med lukten av såpa!



Mattor på tork:



Ikväll var jag, syrran och mosters make på byavandring i regi av Holmöns Båtmuseum. Åke Sandström berättade om gamla hus och gårdar - jätteintressant!
_ _ _ _ _ _

Jag har fått brev från norska tullen. De har godkänt min ansökan så jag får köra min svenskregistrerade bil i Norge ett år till! Hurra!!! Senast 2009-08-01 måste bilen (och jag) lämna landet. Vad som händer om jag skulle bli kvar ännu längre vete gudarna... men det är ett senare bekymmer.
_ _ _ _ _ _

Så här ser det ut i bagarstugekammaren där jag kamperat i sommar - nu har jag dock överlåtit rummet åt moster+make och flyttat tillbaka in i huset:



Och själva bagarstugedelen - fast det går inte att baka i ugnen längre för vi har monterat ner skorstenen. Syrran och jag har planer på att fixa och göra lite finare, men tiden går för fort... Nästa sommar?!

 

Väderleksprognosen tillsäger sol och högsommarvärme resten av veckan - härlig avslutning på semestern. Fast nog skulle jag gärna vara ledig nån vecka till... :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Om man läser mellan raderna finns det hopp att få dig att skriva det där brevet jag inte lyckades få dig att skriva i höst. Vi tar det då då!

2008-07-24 @ 21:28:56
Postat av: Anonym

Da får man vel ønske velkommen tilbake til Norge snart. Synnøve har fått jobb i Brummundal så det blir en merkelig vinter dette.

2008-07-24 @ 21:34:38
Postat av: Anonym

Glemte å skrive at nabo'n min er i Piteå på ferie he-he. Kanskje han står utmed kysten og speider etter Holmön? fnis-fnis. Nei nå var jeg kanskje litt slem?

2008-07-24 @ 21:36:27
Postat av: Jenny

Marie: Eeeh... det där brevet, vad var det nu det skulle handla om...?



TA: Du må gratulere Synnøve med ny jobb! Men jeg skjønner godt at det blir merkelig for dere alle sammen, særlig for Marthe...

Hvis Robert skal få øye med Holmön fra Piteå, da må han bruke en særs god kikkert!! :)

2008-07-25 @ 23:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0