På tur med båten

Äntligen - första gången i sommar som vi var ute med båten, alla fyra! "Båten", det är en gammal enabåt med tämligen klen motor. Men vi gillar den!! Och turen gick tvärs över Gäddbäckssundet till farbror med fru och barnbarn som bjöd på kaffe och tårta. Jag hade vilda planer på att bada, men det var k-k-kallt i vattnet så jag och syrran nöjde oss med att vada runt litet...



   



Cykeltur ikväll, till Bergudden (igen). Det blåste friskt (7 sekundmeter enligt sjörapporten) och vi satt och såg vågorna slå in. Sen fick syrran för sig att jag skulle agera modell... hm.





        

Varannandagsväder här ute - regn och dimma (!) igår, sol och fint idag, enligt prognosen regn med åska imorgon. Funkar inget vidare när man tänkt måla husvägg + flaggstång. Det blir aldrig tillräckligt torrt... Imorse satte vi fart och räfsade och fick undan resterande hö från åkrarna - mycket lättare att hantera när det är någorlunda torrt.

Och jag skyller på luftfuktigheten när det gäller de 300 (nåja, 295 - pappa ville smaka...) biskvier jag bakat till Hembygdsföreningen inför årets visfestival. Bottnarna blev jätteplatta och konstiga. Hmpf!!

Kommentarer
Postat av: Øyvind Nystad

for en vacker tjei<3 ;D :) :=) ;=)

2008-12-15 @ 14:32:06
Postat av: Jenny

He he... og du trenger briller! :)

2008-12-15 @ 14:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0