Väska på vift

Syrran åkte ner till Malmö igår, för att hälsa på en kompis med familj. Flyg till Stockholm, därifrån vidare med tåg. Men hon fick problem när en tant snodde hennes väska från bagagebandet på Arlanda! Eva såg henne ta en väska som var på pricken lik hennes egen, men tänkte att "ja ja, vi är väl flera som har likadana väskor" (tanten kollade t.o.m. på adresslappen, så hon verkade ju veta vad hon gjorde). Tjugo minuter senare var bagagebandet tomt. En enda väska snurrade runt runt - en ful röd skinnväska som inte alls liknade Evas. Men uppenbarligen hade tanten tagit fel... Och vad värre var - tanten visade sig vara tyska, och ingen visste vart hon tagit vägen. Flygplatspersonalen försökte nå henne på mobilen (som de hade numret till) men den hade hon stängt av. Syrran fick resa vidare med oväntat lätt bagage och ett besked om att de skulle skicka väskan direkt till kompisens adress i Malmö så fort de lyckats spåra den. Och jo - de har spårat den. Den hamnade i Hannover... Förhoppningsvis har den kommit till Malmö nu ikväll - om den inte kommit på avvägar i München där den skulle lastas om. Håll hårt i era grejor när ni ska ut och resa! :)

Jag håller mig på ön, jag. Fast pappa åkte iland över dagen - bra, då fick han köpa ett refillkort till min mobil. Där fanns 17 öre kvar att ringa för så det var verkligen dags att fylla på...

Har rensat ogräs idag. Lyssnade på Liza Marklunds Nobels testamente under tiden, men efter ett tag lade min CD-spelare av. Aaagh, måste köpa en MP3-spelare och det snart!!

Nu ser det bättre ut både på blom- och jordgubbsfronten:

   

Förresten, nån som vet varför min rhododendron ser så ledsen ut? Den har visserligen fler blommor än i fjol (då hade den en), men bladen är alldeles gula. Brist på nånting, kanske?



Mamma har tvättat idag - yllesockar, bland annat... :)



Nä, dags att krypa till kojs. I mitt fall i bagarstugan, där vi har en kammare som jag ockuperar sommartid. Bekvämare säng, och svalt och skönt. Jag sover med öppet fönster och har ungefär samma temperatur inne som ute. Typ 12-14 grader, med andra ord. Har två jättetjocka ylleplädar att komplettera täcket med så jag lider ingen nöd. Det är härligt! Det enda som är dumt är att jag fryser om händerna när jag ligger och läser... :)

(håller på med Karin Slaughters Faithless - spännande!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0