Fisketur med magert resultat

Syrran och jag följde med pappa ut på havet igår, och vittjade de båda laxnätsliknande redskap han har ute. Enklare redskap än tidigare år, ändå har han fått ganska bra med lax. Fast inte igår. Inte ett liv... Vi lade ut några nät också, vilket resulterade i fyra sikar. Nåja, det var en jättefin kväll så vi hade det bra i alla fall!

     



Sen cyklade vi snabbt hem från Gäddbäck. Björnen siktades alldeles i närheten igår förmiddag, och vi hade ingen lust att möta den! :)

Vi har också varit på årets första cykeltur till Bergudden - och som vanligt: blå himmel över Holmön, moln över fastlandet. Fast imorgon varnas det för regnskurar med åska...

   

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad många fina ställen som jag aldrig tidigare sett bilder ifrån!

2008-06-30 @ 22:14:27
Postat av: Jenny

Det kommer flera... :)

2008-07-01 @ 12:15:42
Postat av: Marie

Det ser jag fram emot! Nu spöregnar det här i stan. Tråkigt!

2008-07-02 @ 13:33:47
Postat av: Jenny

Här skiner solen. Förstås! :)

Nä, jag överdriver, det var sol för en stund sen - mulet nu men inget regn. Än så länge. Kan du inte skicka hit en skur så slipper jag vattna jordgubbar och morotsland ikväll??

2008-07-02 @ 14:19:45
Postat av: EvaJ

Hej!



Nu har jag stulit en bild av dig igen... Den stora med utsikt över havet blev kanonbra på en lapp med nya/kommande böcker på Ullångers bibliotek. Det fick mig att minnas att jag fortfarande är skyldig dig en glass för förra bilden jag använde. Så nu är det väl två glassar som gäller då..?

2008-07-02 @ 17:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0