I stormens öga

Varför blir jag inte förvånad? Så fort jag håller på ett lag i fotboll så åker de ut. Har inte sett kvällens match, men när jag slog av DVD-spelaren var det eftersnack och javisst - Holland är ute ur turneringen. Hmpf. För protokollet kan noteras att jag nu håller på Turkiet så de lär gå på pumpen i semifinalen.

DVD? Jo, jag har sett National Treasure 2 - väääldigt amerikansk, väääldigt lik ettan i upplägget - men rätt kul ändå. Och Helen Mirren är alltid bra! :)

Imorgon får jag besök från Sogn & Fjordane - en av mina tidigare kollegor (med make) från Sogndal är på väg norrut till Troms och mellanlandar hos mig. Ska bli jätteroligt att träffas! Och egentligen skulle jag städat och bakat ikväll istället för att se på film...

Var på jobbet några timmar idag, och betade av läroböcker. Klistrat etiketter, stämplat, förbättrat plastningen (bokhandeln plastade så nätt i fjol att på ett antal böcker finns nästan inget invik - så nu lossnar det både här och där) samt registrerat i vår katalog. Evighetsgöra, men rätt tillfredsställande när man ser högen med färdiga böcker växa! :)
Jag befann mig förresten i stormens öga - det vimlade av fotbollsungar i matsalen och runt omkring skolan. Men biblioteksdörren var nogsamt låst så jag fick sitta helt i fred...

Härliga syrenblommor i "min" trädgård:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0