Skynda långsamt

Brukar det löna sig att stressa? Njaää... ofta kommer man inte fortare fram. Eller som igår - jag skyndade mig till jobbet för att vara på plats redan halv åtta, och därigenom jobba in lite av den komptid jag kommer ta ut här och där under resten av veckan (i och med att mamma är på besök). Och visst, jag var på plats halv åtta. Bara för att minuten senare börja fundera på om jag gett mig tid att dra ur strykjärnssladden innan jag åkte. Försökte övertyga mig själv att så var fallet, men säker var jag inte. Alltså fick jag åka hem och kolla (tur att jag hade bilen i alla fall). Såklart att sladden var utdragen! Men där rök den halvtimme jag avsett att tjäna in. Slutsats: man ska inte stressa. Eller i alla fall inte stryka kläder på morgonen... :)

 Morgonsol mot fjället (men det var igår, idag är det mulet...)

image690

I höjd med Bjerka, Hemnes kommune (mellan Mosjøen och Mo i Rana)

PS. Även idag var jag på jobbet halv åtta. Men ej heller idag kommer jag kunna tillgodoräkna mig den extra halvtimmen. Ägnade tiden åt att betala räkningar (privata - datorn hemma är så seg att jag inte ens försökte igår) och att boka biljetter till Tallinn. Ska dit i maj, nämligen, tillsammans med Eva Maria och Eva Maria - lillasyster och kompis, begåvade med samma namn (t.o.m. samma efternamn, så här är det upplagt för förväxling - tur att den ena är blond och den andra mörkhårig... hehe). Ska bli kul - syrran har varit där förut så hon får agera guide!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0