Snödrev

Vad händer när jag för en gångs skull tar bilen till jobbet? Hinner köra ca 200 meter, så får jag i bilradion höra en väderleksprognos som varnar för besvärligt väglag p.g.a. hård vind och snödrev. Jippi, varför blir jag inte förvånad?? Jag vill inte köra bil i ruskväder! Nåja, omnämnda ruskväder letade sig inte hit förrän nu ikväll så jag hann hem med god marginal. Och det är visst avtagande vind tills imorgon, när jag på nytt ska ut och köra. Fast jag får väl kliva upp i tid så jag hinner skotta fram bilen...

Bor man i en källarlägenhet får man räkna med att snön letar sig upp på fönstren...

 

Begränsad utsikt!



Jag har köpt in filmen Ciderhusreglerna till jobbet - den är textad på ett antal språk, som väl de flesta DVD-filmer är, och även titeln är angiven på flera språk. Vet ni vad det heter på danska? Æblemostreglementet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0