Vackert påskväder

image727

I södra Sverige har det varnats för snökaos och hårda vindar - här i Norrland har vi det finfint! Visserligen ganska kallt, men sol och (mestadels) blå himmel. Det lär dock inte bli någon skidåkning för min del, varken på längden eller tvären, däremot en del promenader -  imorse blev det mil-slingan runt Granvägen (12303 steg för att vara exakt).  

image724

Sävarån i vårsolen

image725

Jag har gjort en raid på KappAhl och - under över alla under - hittat ett par jeans! Något korta i benen såklart, men jag får väl vika upp dem och låtsas att det är capri-byxor eller vad man nu kallar sådana där trekvartslånga benkläder... :) Apropå det - jag har konstaterat det förut och gör det igen: enligt byxtillverkarna ska man antingen vara lång och smal eller kort och tjock. INTE lång och tjock. Ska jag få in ändan i ett par byxor medföljer nästan per automatik att byxbenen blir för korta. Vore jag ett par hack smalare - voilà, då finns det byxor med hur långa ben som helst. Aaagh. Orättvist!

  Måste bara visa - årets charmigaste blomkruka!
(som mamma fick av syrran och mig - pappa förärades med en bok om gamla norska träfartyg)

PS. Jag, syrran och hennes kompis var på bio igår - Sverigepremiären på Moliére (rätt bra!).
Vi var SEX personer i salongen. Tror inte påsken är nån stor biohelg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0