Skyltning

Det där med att skriva tydliga skyltar (och placera dem rätt) är minsann inte så enkelt. Den här har jag satt upp där vi tidigare hängde dagstidningar (de hängde alltså på käppar på krokarna i överkanten av bilden - tycker inte skylten kunde suttit lägligare till):



Och vad händer? Bara idag har två elever frågat om vi slutat med dagstidningar eftersom de inte kan hitta dem. Skylten? Nä, den hade de inte sett... De hade också missat skylten jag satt på vår entrédörr:



Och som om inte detta var nog - minst en gång om dagen undrar de små liven om det är nåt fel på kopieringsapparaten eftersom den är alldeles svart. Att den går in i stand by-läge om ingen använder den på en stund komplicerar tillvaron - och detta lilla meddelande kunde lika gärna skrivits på grekiska...:



Men, men. Jag finns ju för det mesta på plats och kan lotsa eleverna rätt. Det är ju ett sätt att få kontakt om inte annat. Och ganska snart kommer de att ha glömt var tidningarna fanns innan! :)

Apropå skyltning - jag måste bara visa er! ICA Supermarket har ett fantastiskt underhållande sätt att marknadsföra sina amplar med sommarblommor:



Fast jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar kopplingen... :)

Finväder - cyklade hem via hamnen precis när färjan från Hundåla kom in:



Och så HÄGGEN (sorry - försök att ignorera Øyfjellet som skymtar i bakgrunden...):


Kommentarer
Postat av: Tor Audun

HA HA På begge de to nederste bildene ser vi deler av det kjære Øyfjellet vårt.Øyfjellfri uke........ja ja det kan man tro

2008-05-29 @ 21:19:32
Postat av: Jenny

Hmpf! Jeg prøvde virkelig å unngå fjellet på bildet fra havna, men... altså, det er vanskelig å ta bilder i byen uten å få den svære steinhaugen med "på kjøpet"!

2008-05-29 @ 22:29:52
Postat av: Øyvind Nystad

for en vacker rein :) jag ble svang!

2008-12-15 @ 14:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0