Utflykt

Jodå, det blev en utflyktsdag idag. E6 norrut, via Elsfjord och Drevja söderut igen till rv 78, via rv 17 ut till Sandnessjøen, vidare ut till Tjøtta, vände och körde tillbaka till Offersøya, hittade en trevlig plats att äta matsäck på, läste vidare i Ung kriger, gick på upptäcktsfärd längs stranden en bit, körde hem igen. Bra dag! Men jag blir så frustrerad emellanåt - det är så vackert på en del platser att man kan få ont i magen, men ofta är det omöjligt att stanna och fotografera. Smal slingrig väg och få parkeringsfickor/mötesplatser. Man kan ju liksom inte bara pallnita när man ser nåt vackert, då har man bäst vad det är en annan bil på väg in bagageutrymmet... och när det finns plats att stanna är det sällan där de bästa motiven visar sig. Hmpf!! Fast på väg ner till Elsfjord chansade jag och stannade där det med nöd och näppe fanns plats att köra förbi. Var bara tvungen!! Och jag hade tur, inga andra bilar dök upp.

E6 norrut:





Elsfjord:



Några av topparna i syskonskaran De Syv Søstre:



Charmtroll på Tjøtta:

 

Offersøya:




    <- hjortronen är på gång!

Det sitter ganska tätt med varningsskyltar för älg på vägen ut mot Tjøtta. Och jodå - när jag kastade en blick genom sidorutan medan jag körde vägen fram så såg jag plötsligt två älgar på sisådär tre meters håll. Huga! :)
_ _ _ _ _ _

Stackars mamma! Hennes dator på Holmön krånglar så hon har inte kunnat kolla min blogg på en hel vecka - hon som brukar läsa den slaviskt (minst) en gång om dagen! Abstinensen växer... :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Kanske tur för din mamma att hon inte läste det där om älgarna!

2008-05-31 @ 23:55:13
Postat av: Jenny

Å andra sidan är det än värre på Holmön - nu har björnen siktats där igen. Och inte så fasligt långt från där vi bor. Hu!!

2008-06-01 @ 11:32:21
Postat av: Tor Audun

I det store hvite huset ute på odden på Elsfjord bildet bor kontorkollegan min.

2008-06-02 @ 20:32:30
Postat av: Jenny

For en utrulig fin plass å bo! Men jeg regner med at du ikke ville likt deg der - altfor lite asfalt...? :)

2008-06-02 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0