På middag

Nu har har jag sett växthuset med de 1399 plantorna. Och ja, jag är vederbörligen imponerad!! Här fanns allt från jordgubbsmajs till tagetes och slanggurka... :)



Hade en supertrevlig kväll - jättegod mat, jättetrevligt sällskap och norsk framgång i schlagern! Femteplatsen för Maria Haukaas Storeng var i det närmaste en seger enligt kommentatorerna - däremot misstänker jag att svenska medier (som i vanlig ordning hade skrivit upp de svenska vinstchanserna till det absurda) kommer ha rubriker som innehåller orden fiasko och/eller misslyckande. Suck! Att de aldrig lär sig.
Att Ryssland vann var helt OK, låten var bra. Men hur övriga låtar lät i finalen får jag återkomma till - vi satt och pratade om allt från svensk geografi till det nya slakteriet på Bjerka, så ingen av oss hörde väl riktigt uppmärksamt på tävlingen på TV... jag ska spela in reprisen idag!

Praktiskt att hälsa på folk som bor intill en huvudväg - det var bara att nollställa trippmätaren och köra rakt fram i angivet antal kilometer... när man dessutom har som riktmärke ett gigantiskt grönt garage - då kan man liksom inte hamna fel! :)

Liiite sent blev det - men spelar roll. Det är ju ljust hela natten! Men sommarvärmen var det inte mycket kvar av vid 02-tiden. Temperaturen var nere på -1 på vägen hem...

Natt längs E6:an:





Nu ska jag springa genom duschen och så pipa iväg till Sverige. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0