Back to normal

... det vill säga ösregn och stormbyar (nåja, nästan storm i alla fall). Snön försvann inatt och nu sliter vinden i träden igen. Jag struntade i det och har varit ute och gått ändå - dryga två timmar i regnställ och gummistövlar (se nedan). Faktiskt ganska härligt - särskilt när man kommer hem och kan ta en varm dusch och sen kura i soffan (helst skulle man ju ha nån att kura till-sammans med, men sån tur har jag inte). Fast så långt som till soffan har jag inte kommit än. Först sanerade jag köket - smörkräm och choklad överallt (bakade biskvier igår). Och så blev jag sugen på lussekatter så nu har jag en bulldeg på jäsning. Men sen, när bullarna är gräddade, DÅ ska jag bara njuta!

Förresten, hur barnslig har man lov att vara? Jag kan fortfarande inte låta bli - så fort jag ser en vattenpöl bara måste jag ta sats och stampa rätt genom den! Mötte en äldre herre som log överseende, han måste ju ha undrat... Hm.

Promenadrutten:



Mötte EN människa längs vägen (nyss nämnde herre). Antar att det i de flestas ögon inte var nåt söndagspromenadväder. Men vaddå? Jag har insett att här i krokarna får man ta vädret som det är - ska man vänta på solen, då kan man få vänta länge... När jag stod uppe på Rynesåsen och såg in mot centrum tittade förresten solen fram - i ca 1 minut. Skulle haft kameran med mig - det blev jättehäftiga ljuseffekter över stan. Borde kanske satsat på en vattentätt kamera??

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

På tur uten kamera??????????

2008-11-02 @ 19:38:42
Postat av: Jenny

Rystende, ikke sant?

2008-11-03 @ 08:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0