Lätt frustrerad

Brrr! Det var kallt att gå till jobbet imorse - min termometer visade -2, men nu när jag precis kollat yr.no visar prognosen på -11 hela dagen. Har ingen termometer här på jobbet, men misstänker att givaren på den jag har hemma har snöat över och kommer visa samma tem-peratur ända tills jag gräver fram den... För kallare än -2 är det, det är ett som är säkert! Långkalsonger nästa... :)

Å andra sidan ska det visst bli +2 och regn imorgon - men vem vet? Meteorologerna? Nja...

EN kväll utan internet och jag blir alldeles nipprig - tala om att vara teknikberoende... Upp-kopplingen funkade inte igår (måste kolla med hyresvärden ikväll, hoppas det är nåt tillfälligt). Tänkte maila - det gick inte. Tänkte blogga - det gick inte. Tänkte läsa Expressen - det gick inte. Tänkte lyssna på Coldplay (samma låt för hundrade gången) - det gick inte.

Kunde ju ha städat istället - det behövs. Eller bakat biskvier. Jo, pyttsan.

Såg en stund på Snabbgrabbar med raske menn - det är ett norskt humorprogram, men utifrån det lilla jag sett är det lite för skruvad humor för mig. Fast igår gjorde en av dem en fantastisk imitation av Linus på linjen - den skrattade jag åt. Och så fnös jag - högt - när de annonserade att "Först kom myrorna. Sen kom sniglarna. Nu är ett nytt skadedjur på väg att invadera Norge: svenskarna." Det var det fräckaste!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0