Svajig prognos

Pyttsan. Att kolla väderleksprognosen på nätet är intressant - men inte så värst pålitligt. Loggar man in på yr.no tio gånger på en dag får man garanterat tio olika prognoser. "Vet du hur jag brukar göra?" sa en av kollegorna häromdagen. "Jag öppnar dörren och tittar ut. Funkar varje gång." Jojo, det är klart - men om man vill veta hur vädret ska bli några dagar längre fram - då är prognoserna bra att ha. Om man nu kunde lita på dem... För ett par dar sen utlovade långtidsvarslet att det ska komma 56 mm regn under lördagsdygnet. Nu tillsäger prognosen istället att det blir -2 och uppehåll. Viss skillnad...

Och - håll i er - det verkar som att det ska bli -23 nästa fredag!!! Fan tro't. Men å andra sidan vore det inte mig emot, jag vill ju ha riktig vinter. Och så får jag kanske en anledning att inviga min supermysiga kombinationsmössa/halsduk som jag köpte i Tallinn i våras! :)

 (perfekt, dubbelhakan försvinner!)
_ _ _ _ _

Har snart lyssnat färdigt på CD-boken Paktens voktere av Tom Egeland. Den är säkert spännande och bra på alla vis - med ett upplägg i stil med Da Vinci-koden, där hjälten Bjørn Beltø avslöjar omskakande hemligheter kring bibelhistorien och bakgrunden till flera av världs-religionerna - men jag kan alldeles för lite om religion för att hänga med. När någon "inte kan tro sina ögon" eller "tystnar i chock", tänker jag "jaha". Knappast den förväntade reaktionen... :)
_ _ _ _ _

Misstänker att den kraftiga spark i baken som vissa anser att jag behöver (jaja, inser det själv också) kommer allt närmare. Först sa en kollega "Visst stannar du väl här i Mosjøen?" och sen, nästan utan att vänta på svar, lade hon till: "Men du borde se till att träffa nån, man får så konstiga ovanor av att leva ensam". Och en stund senare nämnde jag för en annan kollega att jag egentligen skulle på bio ikväll men att filmen slutat gå. Reaktionen? Inte "Vilken film skulle du se?" utan "Vem skulle du gå med???"

(...med två andra kollegor, faktiskt...)

Visst vet ni att olika färger har olika betydelse? Vet inte om betydelsen är universell - men ifall ni är här i närheten, undvik för allt i världen lila kläder om ni inte absolut vill att folk ska veta vad ni tänker!! :)


Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Visst vet ni att olika färger har olika betydelse? Vet inte om betydelsen är universell - men ifall ni är här i närheten, undvik för allt i världen lila kläder om ni inte absolut vill att folk ska veta vad ni tänker!! :)



Sier hun som hadde to-farget lilla genser på seg i dag for sikkerhets skyld. Min blyghet forbyr meg jo selvfølgelig å fortelle hva lilla klær betyr;-))

2008-11-12 @ 22:00:50
Postat av: Jenny

Blyg? Du? Jeg som trodde det var med blygheten omtrent som med diskresjonen og impulskontrollen... :)



I dag stiller jeg i rosa og brunt. Spørs hva det betyr? Har ikke peiling, men regner med å få vite hvis jeg har klart å tråkke i spinaten igjen!

2008-11-13 @ 07:40:08
Postat av: Tor Audun

I dag er jeg så lykkelig...............jeg har sett Jenny uten sin kjære bibliotekdisk hahaha

2008-11-13 @ 13:14:04
Postat av: Jenny

Det skal ikke mye til for å gjøre deg lykkelig, tydeligvis... får nok ta meg en tur ut av biblioteket i ny og ned bare for å glede deg, da! :)

2008-11-13 @ 21:08:28
Postat av: Tor Audun

Jeg er veldig lettstelt så det er en enkel sak å glede meg. Jeg har evnen til å glede meg over små hverdagslige ting så du får gjerne gjøre deg flere visitter inn til oss:-)

2008-11-13 @ 22:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0