Varde ljus...

Kökslampan på plats!
Ingen kortslutning denna gång... :)


_ _ _ _ _

En del av er har fått detta per mail tidigare - men jag kan inte låta bli.
Här kommer de igen - tankarna om livet:
(vill bara poängtera att kommentarerna inte är mina...)

Om du skriker i åtta år, sju månader och sex dagar, har du producerat tillräckligt med ljudenergi för att värma upp en kopp kaffe. (Låter inte som om det är värt det.)

Om du fiser oavbrutet i sex år och nio månader, har du tillräckligt med gas motsvarande energin hos en atombomb. (Låter mer som om det skulle kunna vara värt ett försök.)

En grisorgasm varar i 30 minuter! (Hur kom dom på det här och varför?)

Att banka huvudet mot väggen bränner ca 150 kalorier i timmen. (Kan inte riktigt släppa det där med grisen.)

Människor och delfiner är de enda djur som har sex för nöjes skull. (Är det därför Flipper ler hela tiden? Och hur kommer det sig att grisar inte finns med i den här kategorin?)

Folk i allmänhet är mer rädda för spindlar än de är för döden.

Kroppens starkaste muskel är tungan. (Hmm.)

Krokodiler kan inte räcka ut tungan. (Ha ha! Rätt åt dem!)

Högerhänta sägs leva i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta.

En myra kan lyfta 50 gånger sin egen vikt, de kan dra 30 gånger sin egen vikt och de faller alltid på höger sida när de blir drogade. (Efter att ha druckit små flaskor med vad!?? Har vi skattebetalare lagt ut pengar för att få reda på detta?)

Isbjörnar är vänsterhänta. (Vem visste!? Vem bryr sig? Hur fan har man kunnat ta reda på det, frågat dem eller?)

En kackerlacka lever i nio dagar utan sitt huvud tills den slutligen dör av svält. (Äckligt! Man kan ju inte undgå att fundera över vad det är för en sjuk människa som kom på det.)

Bönsyrsan kan inte para sig med sitt huvud kvar på kroppen. Honan sliter helt sonika av hannens huvud när det är dags för lite skoj. (Älskling! Jag är hemma nu. Men vad gör du.... aaargh!)

En del lejon parar sig upp till 50 gånger på en dag. (Men jag vill ändå bli en gris i nästa liv, kvalitet framför kvantitet.)

Strutsens öga är större än dess hjärna. (Jag har träffat en del såna människor.)

Sjöstjärnor har ingen hjärna. (Såna människor har jag också träffat!)

När någon irriterar dig, tänk då på att det krävs 42 muskler i ditt ansikte för att göra en bekymrad min, MEN det krävs bara fyra muskler för att veckla ut din arm och ge idioten en smäll i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0