Författarbesök

Vi har haft författarbesök på skolan idag. I våras gick det ut en förfrågan från fylkesbiblioteket - alla gymnasieskolor som ville få Mikkel Bugge på besök kunde anmäla intresse. Vi hakade på, förstås! Och så var det bara att hålla tummarna - för han gör en turné på en vecka och hinner med ett begränsat antal skolor. I början av augusti kom svar - vi var en av de "utvalda" skolorna! Så idag har han hållit två 3-timmars kurser i kreativt skrivande med elever på medie-, idrotts- och formgivningsprogrammen. Alltigenom lyckat, att döma av reaktionerna! Själv missade jag båda seanserna... hade tänkt vara med på senare halvan av eftermiddagspasset, men varje gång jag försökte lämna bibblan kom det elever som behövde hjälp. Så efter några försök gav jag upp. Men jag är den som haft kontakt med honom innan besöket, jag hämtade honom på hotellet imorse, och bibblan bjöd honom på lunch. Och så avtackade jag med en bok (Bo R Holmbergs Eddie Bolander & jeg) samt en burk biskvier. Så jag hann i alla fall prata liiite med honom. Mycket sympatisk kille! :)

Biskvierna, ja. Jag har fortfarande inte fått klarhet i vem det var som beställde dylika tidigare i höst. Men ett mail till kollegorna för att utröna detta ledde snabbt till att flera andra anmälde intresse. Så nu har jag fått avsättning för varenda kaka! :) Och flera har passat på att "varna" för att de nog kommer beställa närmare jul. Går så bra, så! Kommer ihåg för några år sen när jag t.o.m. tog kompledigt från jobbet en dag för att hinna med bakningen... kan kanske bli lite för mycket av det goda emellanåt? Fast jag tycker ju att det är himla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0