Mera uppdatering

Sådärja, nu är jag på Holmön och mammas dator funkar! Inte är den snabb, men den hänger sig i alla fall inte som syrrans... :)

Vi kom ut hit imorse och det har varit en strålande vacker höstdag!



Syrrans kompis Ylva följde med ut över dagen, och såhär glada var tjejerna över att åka färja:



Jag fick prova Ylvas mössa, observera loggan för Swedish Ski Team! :)



Väl ute på ön följde jag med pappa på fisketur. Vi lade ut sisådär 10 nät, och så gick vi iland och plockade lingon medan vi väntade på att fisken skulle fastna. Fyra liter och en timme senare drog vi upp näten - åtta sikar och tre abborrar. Gissa vad vi ska äta imorgon?



   

   
_ _ _ _ _ _

Jag var alltså i Örnsköldsvik igår. Alltid lika kul att hälsa på kollegorna på Parkskolan!! Jag saknar dem förstås - och så saknar jag Parkskolan som den var innan omorganisationen och alla nedskärningar. Men den tiden är förbi, och kommer nog aldrig tillbaka. Tyvärr. Så som jag känner det just nu är sannolikheten för att jag återvänder dit nästa höst ganska liten... (för i tillägg trivs jag ju oförskämt bra i Norge!).

Efter besöket på Park körde jag ut till Fjällrävenfabriken och köpte ett par byxor till syrran, och på vägen tillbaka gjorde jag en avstickare upp på Varvsberget - och beundrade utsikten:



   

Så var jag en snabb sväng på stan innan jag åkte och hälsade på tidigare kollegan Berit med make. Jättemysigt!! Och därifrån tillbaka in till centrum igen och fika på UH med kompisarna. Jättemysigt, även det!!

Jag var ganska mosig innan jag var tillbaka i Sävar vid 22.30... och så upp tidigt imorse för att hinna med färjan. Imorgon ska jag sova ut!!! (fast syrran åker med färjan 07.00 och om vädret är hyfsat tänker hon gå ner till Byviken och jag har lovat följa med...)
_ _ _ _ _ _

Vad mer?
Jo, jag servade bilen i måndags. Inga problem, den är i bra skick (fattas bara annat, så ny som den är!!).
Och jag köpte som sagt nya kameran. Har redan tagit över 100 bilder... :)

Och i måndags kväll var vi på bio och såg Mamma Mia. Jättebra!!! En sån där film som man blir glad av! Även om handlingen (för att knycka beskrivningen från Pirates of the Caribbean 3) var tunnare än en plattfisk...
_ _ _ _ _ _

Nu orkar jag inte skriva mer ikväll. Good night, everybody! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0