Quiz-kveld

En av kollegorna frågade om jag ville följa med till Onkel Oskar igår kväll (en bar mitt i stan) - på måndagarna har de quiz-kväll, nämligen. Det lät spännande, så jag hakade på. Och ja - det var skitskoj! Vi var ca 10 lag som i rask takt skulle svara på 25 frågor + några musikdito, sen paus och så en ny omgång. Vi hamnade nånstans i mitten båda gångerna.

Det var enkla och jättesvåra frågor om vartannat - många av dem hade jag inte en susning om, men lagkamraterna var desto duktigare. Fast ett och annat svar bidrog jag med - när det kom en musikfråga var det bara jag som visste att det var Harpo som sjöng! (Movie star, oh movie sta-a-a-r...). Och att det var Karl XII som stred i slaget vid Poltava. Och att floden som rinner förbi Shakespeares födelsestad heter Avon. Men vad doldrums är för nåt, hur många symfonier Beethoven färdigställde eller i vilken stad Phoenix Park ligger - don't ask me! För att inte tala om att vi bommade på frågan om vilket ord som både beskriver smärta och är en konstnärlig slutprodukt. Ehhh????? Men det var förstås löjligt enkelt: verk. Pöh! (värk stavas med "e" på norska om ni undrar).

Tänk om man nu bara kunde komma ihåg alla svar! Men det mesta är väl glömt innan nästa måndag. Fast då är det ju å andra sidan sett nya frågor. Och ja, jag ska dit då också!! :)
_ _ _ _ _

Föll för frestelsen att köpa jul-yoghurt:

 

... med smak av rom-russin, ingefära, glögg och fikon. Har avprovat ingefärs-varianten och den smakade... inget vidare. Tacka vet jag melon och jordgubb! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0