Compeed och Leukofix

Jisses! Idag är bensinpriset nere på 11,25! Jag tror det måste vara lägstanotering sen jag kom hit till Mosjøen. Lite synd att jag fortfarande har trekvarts tank - innan jag behöver tanka nästa gång har priset säkert gått upp...
_ _ _ _ _



Jag har tagit mig i kragen - lät bilen stå och gick till jobbet imorse. Det var uppehåll när jag startade, men för alla eventualiteters skull hade jag utrustat mig med regnställ. Och mycket riktigt, innan jag var halvvägs började det plaska. Egentligen är väderleken inget bekymmer - annat än när det gäller skor. Vad sjutton ska man ha på fötterna?? Jag har ett par skor som är sköna och som jag kan gå i dag efter dag. Men det är gympaskor, och de fungerar inget vidare när regnet öser ner. Häromdagen fick jag blåsor av skorna jag då hade på mig, idag är det samma visa med mina (dyra) Everest vandrarkängor (men vattentäta är de, ska erkännas). Jag ska gå hem i eftermiddag, tänker inte ta bussen - men inser också att jag inte kommer kunna gå i samma skor imorgon. Har ett alternativ till; Helly Hansen-kängor som jag köpte i höstas och som var himla sköna. I ungefär två dagar. Så jag får väl ta dem - alla skor klämmer på lite olika ställen, så jag får väl se till att fördela eländet... Och så är det bara att leta fram de i rubriken nämnda skavsårsplåstren!

Vad som ställer till det? Hört om hallux valgus? Just det. Plus plattfot. Plus att jag egentligen borde ha strl 43 på ena foten och 44 på den andra. Vilket gör att jag antingen har en sko som kippar - eller en som klämmer. Bara att välja...
_ _ _ _ _

Äsch, nu blev det här alldeles för gnälligt! Så här kommer nåt trevligt istället: det är inte alla förunnat att få en bukett röda rosor när man kommer till jobbet en helt vanlig måndagsmorgon. Men det fick jag imorse!!!

 

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Nu blev jag nyfiken på rosorna. Er han høy og mørk? Skulle det være noen som fortjente røde roser en mandagsmorgen så måtte det være du!!!!!!!!!!!!

2008-10-20 @ 18:27:30
Postat av: Jenny

Han er ikke høy og mørk, nei. Han er ikke engang en han... men en kvinnelig kollega som av en eller annen grunn mener jeg er veldig snill og fortjener blomst. Lurer på hvor hun har fått det fra...? :)

2008-10-20 @ 21:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0