Längs Blå Vägen

Nytt försök att lägga ut de senaste bilderna!

Åkte som sagt från Sävar igår morse - gjorde vad som var tänkt att bli ett snabbt stopp på Coop i Umeå för att hamstra billiga grönsaker, men så upptäckte jag att det var bokrea och att de precis satt ner reapriset med ytterligare 40%. Vips så var jag fast...! Efter fyra vändor runt reaborden kom jag ut med tre CD-böcker (bl.a. Vibeke Olssons Molnfri bombnatt), ett par deckare (av bl.a. J.P. Parrish) samt några julklappsböcker (varför inte starta med jul-klappsinköpen i tid för en gångs skull?).
Nästa stopp blev ICA Kvantum på Västerhiske - ut kom jag med både Scans falukorv och köttbullar, samt en del annat.
Som om detta inte var nog stannade jag på ICA Supermarket i Storuman (för att leta strumpbyxor till mamma - hennes favoritsort finns inte längre på ICA Maxi i Umeå) och Konsum i Tärnaby (margarin, juice och Polly). Men sen bar det av över gränsen!

I Stensele, som man passerar strax innan Storuman, finns Stensele kyrka. Den är Sverige största träkyrka, invigdes 1886 och rymmer 2000 besökare!! Nån gång måste jag absolut stanna och avlägga ett besök.



Vädret höll som sagt i sig fram till Storuman (och så ljusnade det en stund precis när jag passerade Tärnaby). Att vintern är i antågande står klart när man ser nysnön på topparna...:

   



(... en kyrka till, Tärnabys denna gång. Synd att det kommer så många lyktstolpar ivägen, men de är svåra att undvika...)

Ruskvädret som tog vid över fjället får ni se en annan gång, nu måste jag rusa för att hinna hämta ut mina nya glasögon innan optikern stänger för dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0