Kallare

Vad hade jag väntat mig? Promenerade till jobbet igår iförd regnställ och gummistövlar. Varken vädret eller skoskavet var så illa på väg till jobbet - men när jag skulle hem igen formligen vräkte regnet ner och det blåste rejält. Och jag fick skoskav. Förstås. Dessutom har jag upptäckt att ett vattentätt Helly Hansen-regnställ inte är riktigt vattentätt efter en halvmil i hårt väder.

Idag tog jag bilen...

Det har blivit kallare - bara ett par plusgrader - och nu letar sig snön nerför Øyfjellets sluttningar igen:




_ _ _ _ _

Nu är jag halvvägs genom den andra boken om Bella och Edward. Och jo, den är bra! Det är nästan löjligt, men jag kommer på mig själv med att hela tiden fundera på hur det kommer gå för dem, och längta tills jag kommer hem och får fortsätta läsa! Igår när jag kom hem slängde jag i mig mat, kastade mig i soffan med boken och rörde mig sen inte ur fläcken förrän det var dags att gå till sängs... Tämligen beroendeframkallande! :) 

Nu är problemet att jag antagligen måste vänta en stund på tredje boken. Vi har bara ett ex på bibblan och det lånade jag ju ut häromdagen. Aaaagh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0