I dyraste laget...

... eller vad säger ni? Över 40 kronor för 750 gram lingon!!!
Då hjälper det inte ens att bären är svenska... :)



Pappa kunde tjänat storkovan - häromdagen plockade han sisådär 20-30 kg på några timmar hemma på Holmön...

Också i dyraste laget: 24 kronor för ett kilo morötter. OK om det varit i mars eller nåt, men det är ju skördetid!



När jag nu är inne på rotfruktstemat: nästnästa helg är det Tiendebytte och Matfestival här i stan - då kan man delta i potatisskalningstävling!!! Se här. Vinnaren får delta i Norgesmäster-skapen senare i höst! :)
_ _ _ _ _ _ _ _

Det bor 4.769.100 människor i Norge - en ökning med 15.700 personer de senaste halvåret. Men för Vefsn är statistiken dystrare. Visserligen uppvisar det andra kvartalet en befolkningstillväxt (+15) - men under den redovisade halvårsperioden flyttade 68 människor från kommunen. Det är bara EN kommun i landet som har större frånflyttning!
Kanske är det som en följd av detta att det är FEM villor till salu längs min cykel-/gångväg till jobbet?

Konstigt. Vefsn är ett bra ställe att bo på!!
_ _ _ _ _ _ _ _

Bättre sent än aldrig - det har precis slagit mig att det är under sommarhalvåret man bör tvätta täcken och kuddar och hänga ut på tork. Tvättade två täcken igår kväll, repris med två nya ikväll. De jag hängde ut igår kväll var helt torra när jag kom hem från jobbet idag, så jag räknar med att de andra blir torra tills imorgon kväll. Fortfarande högtryck och jättefint väder nämligen. Även om det precis börjat blåsa för fullt, så jag funderar på hur jag ska få täckena att hänga kvar på torkstativen...
_ _ _ _ _ _ _ _

Grr. Nu ringer det igen. Jag har anmält mig till den norska motsvarigheten till NIX, alltså att jag inte vill att telefonförsäljare ringer upp. Pöh. Det hjälper inte sådär väldigt mycket. Nu är det nån enveten själ från ett eller annat telefonbolag som ringt säkert 20 gånger de senaste dagarna. Men jag svarar inte. Och har inte tänkt svara om det ringer 20 gånger till. Jag har ett abonnemang jag är nöjd med, tack så mycket!


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0