Ut och gå!

Morgonsol över Kulstadlia kl 06.50:



Idag är det höstpremiär - jag har promenerat till jobbet! Med Knut Nærum-deckaren i öronen och ca +7 i luften gick det alldeles utmärkt. Fast nu ska jag snart bege mig hemåt och plötsligt känns 6 km ganska långt...

Folkhögskolan "Toppen" i morgonsol:



Det anläggs ett nytt/utvidgat industriområde mellan hamnen och Halsøya. De gamla vattenbassängerna (som jag antar har haft med trävaruindustrin att göra - Nes Trelastbruk??) har fyllts igen med sten och grus. Tror näppe det blir nån förbättring rent estetiskt - nog föredrar jag vatten framför industribyggnader, snart kommer man inte att kunna se fjorden alls - men OK. Så som topografin ser ut i Vefsn är det inte konstigt att man satsar på utbyggnad där det är plant! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0