Oluf i Railkattlia

Himlen kan ju inte vara blå jämt. Vi har haft några dagar med svajigt väder - kallt, grått och regnigt, fast emellanåt har solen tittat fram. Och lagom till helgen verkar det ska bli både varmare och stabilare väder. Inte så dumt!

Utanför bibblan igår eftermiddag:


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Motstridiga fakta:
1. En målare tapetserar och en tapetserare klär möbler.
2. Spanska trappan ligger i Rom.
3. Schweizergardet finns inte i Schweiz utan i Vatikanen.
4. Spanska ridskolan ligger i Wien.
5. Man hungerstrejkar när man vägrar äta.
6. London Bridge ligger i New Mexico.
7. Det hundraåriga kriget varade 116 år.
8. Sjögurkan är ingen grönsak.
9. Frukten på en jordgubbsplanta är gul.
10. Blå Hallen är röd.
Mer kul hittar ni på www.skrattnet.se.

Där hittade jag förresten en bild som jag skrattade mig halvt fördärvad åt, obeslutsam som jag är:



Åt vilket håll skulle ni gå?????
_ _ _ _ _ _ 

Och inte är det slut på roligheterna där. Har ni hört talas om Oluf i Railkattlia? Det hade inte jag heller, förrän två av kollegorna började prata om honom idag. Se Farsskapsaka!  (om länken inte fungerar, gå in på www.youtube.com och skriv helt enkelt "Oluf" i sökfältet)  Artur Arntzen, som spelar Oluf, verkar vara lite som Nils Poppe - expert på att få sina medspelare att komma av sig... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0